Gymbagen

Ny månad - nytt träningsupplägg

Kategori: Formbilder

Jag har under en längre tid, ja faktiskt ända sedan oktober när min "bulk" började, kört mina pass lite på känn. Inte helt utan struktur, men definitivt inte så planerade som de brukar vara. Vanligtvis har jag ett upplägg jag kör en månad innan jag sätter mig ner och filar på ett nytt. Så vad passar bättre i samband med månadsskifte och smygstart på "dieten" än att snickra ihop ett nytt träningsschema?
Tanken är att mina pass ska se ut enligt nedan under februari. Det kan dock hända att det blir en och annan finjustering efter denna testvecka. Har redan ben-, samt bröst- och bicepspassen avklarade. Grym träningsvärk i baken (välkommen tillbaka utfallsgången) och misstänker något liknande i de två sistnämnda muskelgrupperna också... Avslutade dagens pass med 30 minuters galen spinning. Svetten skvätte åt alla håll och jo, jag kände nog lite att konditionen behöver jobbas upp lite igen :)

Ben & Mage:
- Knäböj, fri stång
- Benspark i maskin
- Front squat med två kettlebells
- Raka marklyft med stång
- Goodmorning
- Liggande lårcurl i maskin
- Utfallsgång med hantlar/Bulgariska utfall med stång
- Höftlyft med stång
- Stående vadpress i maskin/Smith

- Crunches på bänk med rep i dragmaskin
- Sidolyft i ryggresningsställning
- Fällkniven på bänk med viktskiva

Rygg & Mage:
- Chins
- Latsdrag med omvänt grepp
- Latsdrag i maskin
- Sittande enarmsrodd i dragapparat
- Rodd med stång
- Enarmsrodd med hantel
- Ryggresningar i ställning

- Russian/Mason twist på bänk med viktskiva/kettlebell
- Ryggliggande rotationer med vikt på pilatesboll
- Chrunches med viktplatta

Bröst, Biceps & Mage:
- Drag-curl med stång
- Omvänd stångcurl
- Bicepscurl med z-stång/preachers curl
- Hammercurl med hantlar

- Lutande bänkpress med hantlar
- Declined hantelflyes
- Bröstpress i maskin
- Cabel crossover x3 (Ögonhöjd, brösthöjd, quadshöjd)

- Wood chop high i kabelmaskin
- Sidolyft med hantel
- Pik på pilatesboll

 Axlar, Triceps & Mage:
- Militärpress
- Upprätt rodd (drag till hakan) med stång
- Kombination: Hantellyft åt sidan + hantellyft framåt
- Enarmsaxellyft i cable
- Omvända flyes i cable
- Omvända flyes med utåtrotation (handflator ned->handflator mot varandra)på lutande bänk

- Dips mellan bänkar (med vikt)
- Tricepsextensions med rep bakom huvud
- Pressdowns med stång, omvänt grepp
- Press mot pannan med z-stång

- Maghjulet med stång
- Wood chop middle i kabelmaskin
- Pik på pilatesboll

Avslutar dagen med en bön om att det där jag känner i hals och huvud varken är förkylning eller influensa...

Formstatus innan "dietstart"

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...