Gymbagen

Welcome back - cardio

Kategori: Träning

Årets första månads sista dag och med den välkomnar jag cardion tillbaka i min vardag. 

Startade dagen med ett biceps- och bicepspass på gymmet och följde upp med en pw på lunchen. Typiskt nog hade jag inte tillräckligt med batteri i telefonen för att Runkeeper-logga hela rundan, så med 1/3 kvar la den av - telefonen alltså, jag fortsatte såklart. Och jag som hade sånt bra tempo och allt. Gissar att jag gick dryga 6 kilometer och landade på 50 minuter. Give or take. Men faktiskt känns det lite som att rundan är "bortkastad" när man inte kan se den i efterhand. Ungefär som gympassen man inte checkar in på Facebook - de gills ju egentligen inte.

Passet på gymmet gick som det skulle. Kände mig hyfsat stark och gjorde vad jag skulle. Men alltså, så skönt att det är sista armpasset. Nästa vecka är en ny vecka med nytt upplägg och då blir det split på dem!
 
- Enarmsbicepscurl med handtag i cabel (börjar bakom kroppen)
i superset med
- Pushdowns med stång
- Press bakom huvudet med hantlar
- Hammercurls med hantlar
- Press från pannan med stång
i superset med
- Dragcurl med stång
- Kickbacks med hantlar
- Bicepscurl med hantlar
- Dips
 
Avslutade passet med några övningar för kroppens mittparti: Sidolyft i ryggresningsställning med hantel, fällkniven med viktskiva, plankan i TRX med benindrag (både sido- och framåt).
 
Känner för övrigt av tisdagens benpass rätt bra!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...