Gymbagen

Etapp två och halvkasst benpass

Kategori: Träning

Dags för etapp två i Jakten På Toppformen. Första etappen har gått från oktober till januari och resulterat i fyra kilo upp på vågen. Det är säkerligen en del muskler också eftersom jag hade en BF% på typ femton straxt innan jul, men de senaste veckorna har jag mest känt mig "flabbig". Andra etappen startar på fredag med invägning, måttbandsmätning och fotografering för att sedan dra igång ordentligt nästa måndag med kalorisänkning och mer cardio. Har ju redan sänkt matintaget lite genom att hålla mig till mattiderna, men det finns fortfarande en hel del att ta av. Cardion har jag däremot slarvat med en hel del förra och denna veckan då jag verkar ha fått för mig att jag inte har tid för det. Skärpning! Denna andra etapp kommer alltså att starta första februari och utvärderas i mars för att eventuellt justeras och uppdateras till etapp tre (eller 2.1?) till april. Tanken är att vara "klar" i maj/juni, lagom till Beach 2013 - hej hej fåfänga!

Benpasset igår kändes... sådär, gymbyte och nya byxor till trots. Eller kanske just därför? Vad jag än gjorde blev det bara halvdant.
 
- Knäböj i Smith
i supetset med
- Liggande lårcurl
 
- Stående vadpress
 
- Liggande benpress
i supetset med
- Raka marklyft med stång

- Bulgariska utfall med hantlar
 
- Omvända hip adductions i maskin
 
Avslutade med några magövningar, "wood choppers" i dragapparat, chrunches med rep i dragapparat, fällkniven på bänk med viktskiva och sidoböj med kettlebell.
 
Dåligt pass till trots så känner jag faktiskt av det idag! Och gjorde det nog redan på väg ned för trappan igår.
  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...