Gymbagen

Mätning av kroppssammansättning

Kategori: Bulk

Hade egentligen tänkt vänta, kanske till våren, men så blev jag erbjuden att testa vågen på gymmet - och det tackar jag ju inte nej till. Dessutom var jag sjukt nyfiken på hur min viktuppgång ser ut, egentligen.
Jag har ju känt på sista tiden att byxorna sitter lite tightare och tippade på att jag gått upp en sådär 2 kg. Har inte haft någon fungerande våg hemma efter att jag tappat alla mina graviditetskilon (eftersom jag ändå inte haft något behov av den), men införskaffade faktiskt nytt batteri häromdagen när jag kände mig lite extra uppsvälld. +3kg sedan starten på oktober. Tanken är ju att jag ska lägga på mig mer muskler och jag har även ätit med det i åtanke.
Jag har bara två tidigare kalipermätningar att jämföra med och jag vet att man egentligen bara kan mäta en metod med samma metod. Men en liten indikation kan man ändå få med hjälp av siffrorna - och för mig räcker det just nu. Sedan kommer jag i alla fall att göra en kalipermätning i slutet av januari och följa upp bägge sätten i juni.
Så, vad visade siffrorna då? Ungefär 3kg's viktökning, lägre kroppsfett (15,1%) och mer muskelmassa!
Och vad vill jag säga med det? Sluta stirra er blinda på vågen! Muskler väger inte mer än fett (ett kilo är ett kilo), men muskler tar mindre plats.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...