Gymbagen

En bild säger mer än tusen... vågar?

Kategori: Mätningar


Första fredagen i månaden (nåja) och dags för vikt- och måttbandsmätning igen. Det har hänt lite sen sist - både på vågen och på centimetrarna. Och sen första mätningen har det hänt mycket! 19 centimeter mindre midja, damn :)

Enligt min åsikt är vågen en av de mest lögnaktiga mätredskap vi har. Ändå kanske den mest använda. Siffrorna diffar om du mäter dig på morgonen eller på kvällen, på måndagen eller på fredagen, visar gärna lite extra den där speciella veckan i månaden och kan inte se om du tappat fett men lagt på dig lite muskler. Nej göm undan den och mät med måttband och ta bilder istället! Min tidigare viktresa (januari 2009 till januari 2010) är väldokumenterad även med kameran, men denna gång kände jag mig inte ett dugg sugen på att bli fotograferad. Det ångrar jag nu! Får åh vad spännande det hade varit att se förändringen så här i efterhand. Även fast jag såklart kan se i spegeln hur jag ser ut idag, hade det varit kul att titta tillbaka och se vilken utveckling jag åstadkommit.

Här får ni i alla fall siffrorna:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...