Gymbagen

Kakdeg

Kategori: Recept/mat

För en tid sedan åt jag något jag inte ätit på länge - Ben&Jerry's! För länge, länge sen kunde jag äta det rätt ofta, men nu var det inte ens särskilt gott. Har inte ätit glass sedan ett fåtal gånger i somras och då köpte vi från ett ställe som gör egen glass. Ja, sån är jag. Visst händer det att jag "fuskar" ibland (fast jag vill helst inte kalla det fusk...), men om och när jag gör det ska det vara värt det. Jag väljer en nybakad kanelbulle från bageriet som bakar med surdeg framför "butiks(tillsats)bakade" från matvaruaffären osv.
För att återgå till B&J's. Min favorit var (är?) Cookie Dough och jag blev helt lycklig när jag hittade ett recept hos Tasty Health på just detta - fast i en betydligt mer hälsosam tappning;)

Här kommer recept till 2 portioner:
125 g avrunna kikärtor
1 rågad skopa (ca 30g) Whey complete vanilj
1 dl (ca 35g) havregryn
3 msk stevia strö
2 krm vaniljpulver
2 msk mandelsmör
2-3 msk valfri mjölk
Valfritt: lite hackad sockerfri cholkad eller kakaonibs

Häll alla ingredienser, utom chokladen/kakaonibsen, i en bunke och mixa ihop dem en stavmixer. Häll upp i skålar och toppa med chokladen/kakaonibsen. Servera med äppelklyftor, eller utan.

Testa! Ni kommer inte bli besvikna:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...