Gymbagen

Still ill och ursäkter/undanflykter

Kategori: Träning

Fortfarande sjuk! Tre dagar med feber, vilken tack och lov äntligen är borta, och sex dagar med halsont. Det sistnämnda känns inte så mycket längre, men det har gjort, aj aj aj! Längtar mig halvt fördärvad efter mitt gym, men inte riktigt än... Förr trodde jag att en veckas frånvaro från gymmet skulle få mig att lägga på mig minst 5 kg och tappa alla muskler. Idag vet jag lite bättre.
 
Och så var det här med ursäkter då. Som jag skrev i tidigare inlägg ska man absolut inte träna när man är sjuk, alltså på riktigt sjuk. Har du feber eller ont i halsen - stanna hemma, eller ta en långsam promenad. Men - använd inte din sjukdom som en ursäkt att inte träna. Har du bara en rinnande näsa kvar efter en förkylning, eller kanske till och med utan förkylning (inte helt ovanligt så här års!) kan du mycket väl gå till gymmet. Du behöver kanske inte köra ditt allra hårdaste, men gå dit och kör ett lättare pass då! Är du trött? Gå till gymmet! Jag lovar, du kommer känna dig så mycket piggare efteråt.Har du inte tid? Välj bort något av kvällens alla tv-program och lägg den tiden på ett träningspass istället. Men för allt i världen - sluta hitta på ursäkter till varför du INTE ska träna!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...