Gymbagen

Veckans rygg

Kategori: Formbilder

Veckans ryggpass avklarat - och trots det något negativa ordvalet var det absolut ingen negativt i det passet, snarare tvärtom! Klarade till exempel 5+5+4+4 chins, assisterad av ett gummiband. Jag har, som tidigare nämn, slarvat med chinsen och tänkt att jag inte kan. Men utan att öva är det väldigt svårt att göra framsteg. Så, nu har jag bestämt mig för att nöta, nöta, nöta tills jag klarar fem helt på egen hand.
 
Andra övningar:
- Rodd med v-handtag
- Latsdrag med brett grepp
- Ryggresningar i ställning
- Rodd med rep, trissan längst ner
- Enarmslatsdrag i CC
- Marklyft med stång/kettlebell
 
Försöker i varje pass att jobba både bredd och djup och jag tycker, precis som med kroppen i övrigt att det har gått framåt en hel del de senaste veckorna.
 
Ryggstatus:

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...