Gymbagen

Bulkdags

Kategori: Bulk

Oktober är här och så också officiellt hösten!

I och med det tänker jag påbörja en liten mini-bulk. Jag kommer alltså inte sätta igång och vräka i mig en massa mat "bara för att" utan syftet är att så långt som möjligt endast öka i muskelmassa. Detta innebär såklart att det kommer att ta sin tid  - men hej, vem har bråttom? Tanken är att köra på fram till mars och sedan får vi se om det kan vara dags att fila på formen igen :)
Som ett första steg har jag återinfört frukostgröten efter att ha lyst med sin frånvaro i nästan två år. Den här gången är den dock lite modifierad. Jag hittade ett recept på en grötblandning från Paulún som jag svängde ihop igår kväll och testade imorse:
Grötmix
ca. 11 portioner (jag gjorde dubbelt)
5 dl fiberhavregryn
5 dl rågflingor
1 dl kruska kli
1 dl solrosfrön
0,5 dl krossat linfrö
0,5 dl psylliumfrö
Skaka ihop ingredienserna i en lagom stor burk.
1 dl grötmix kokas med 2,5 dl vatten.
Jag hade även i lite kanel i kastrullen och serverade resultatet med Barnets goijibärspuré :)
 
När det ändå är ny månad tänkte jag också passa på att köra plankan hela oktober. 3 x 3 plankor (det vill säga, "vanlig" och två sidoplankor) i 31 dagar. Häng på! Får se om den här magen fortfarande finns kvar om ett tag...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...