Gymbagen

Förbered vägen till målet

Kategori: Recept/mat

Att vara förberedd är a och o  - mat är inget undantag! Att förbereda maten hjälper dig inte bara att äta hälsosamt under dagen, det får dig också att undvika att göra dåliga val.

Kvällen innan packar jag mina lådor, med mellanmål, lunch och ett mellanmål till, för kommande dag och på morgonen är det bara att plocka ur dem ur kylen och stoppa ned dem i väskan. Jag äter alltid egen lunch. Det är billigare och så jag vet precis vad jag stoppar i mig. Naturligtvis går det att hitta bra mat även på lunchställen och visst händer det vid några få undantagsfall att jag äter lunch ute, men då alltid på restauranger som jag vet serverar mat som är lagad från grunden med de bästa råvarorna - det är godast så!  Istället för att springa runt i affärerna när eftermiddagssuget sätter in och leta efter något lämpligt mellanmål (för självklart finns det sådana lite överallt) och riskera att hungern tar överhand och får mig att tappa förnuftet, eller att huvudvärken kommer smygande i brist på mat, behöver jag bara plocka fram min låda.
 
Mellanmålsburkar i perfekt storlek (och en lunchlåda med)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...