Gymbagen

Förkylning och träning

Kategori: Vardagsmotion

Tredje gången denna höst - de två senaste med bara ett par dagar emellan. Jag tycker fortfarande inte att de här "dagisbacillerna" är så hemska, men inte är det någon höjdare att vara förkyld. Speciellt inte när det är så kul att träna och tränar gör jag absolut inte när jag är sjuk.Det är inte särksilt vanligt med hjärtmuskelinflammation, men ett par stycken får det ändå varje år och jag föredrar att inte vara en av dem. Hellre vila ett par dagar, än att få men för livet... Feber och ont i halsen innebär direkt vila. Däremot brukar jag smyga igång med lättare högrepps pass i slutet av en förkylning när det bara återstår en rinnande näsa. Under förkylningen går jag däremot gärna ut och går en promenad. Naturligtvis inte i något super-pw-tempo, det kommer jag liksom inte ens upp i, men det är ändå skönt att röra på sig lite grann - och frisk luft tror jag gör susen!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...