Gymbagen

Sluta jämföra dig!

Kategori: Övrigt

Det är lätt att snegla på tjejen/killen bredvid dig på gymmet och önska att du såg ut som henne/honom, eller att läsa den där fitnessbloggen skriven av den där profilen som har träning som yrke och sedan förringa din egen insats.

Ha gärna andra som inspirations- och motivationskällor ja, till och med som målbilder – men jämför varken dig själv eller dina resultat med någon annan. Alla har olika bakgrunder, förutsättningar och mål. Det är bara dina resultat – vart du började, vart du har nått och vägen däremellan – som är de intressanta.  För att få en rättvis bild kan du, och ska du, bara titta på dig själv och din egen utveckling.

The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday!

Så, istället för att fokusera på hur andra ser ut är jag idag stolt över mig själv och min prestation. Från mitt utgångsläge, till vart jag är idag!

 

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...